Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Nee, je hebt geen vaarbewijs nodig om met onze sloepen te varen.

We houden wel een minimum leeftijd van 21 jaar aan voor de hoofdhuurder van de sloep. Er moet dus binnen het reisgezelschap minimaal één persoon 21+ zijn die de verantwoordelijkheid van de vaart op zich neemt. Deze persoon moet ook een legitimatiebewijs kunnen tonen ter plaatse.

De hoofdhuurder moet minimaal 21 jaar zijn. De rest van het gezelschap mag jonger zijn, maar één persoon draagt verantwoordelijkheid en die dient 21+ te zijn. Deze persoon moet ook een legitimatiebewijs kunnen tonen ter plaatse. 

Ons online reserveringssysteem sluit 2 uur vóór de afvaart. Tot die tijd kun je dus gewoon voor de dag erop online een sloep reserveren. Zie je geen sloepen meer? Dan zitten we helaas vol!  Je kunt mailen naar info@sloepverhuurvenlo.nl met het verzoek om op de reservelijst gezet te worden, laat je telefoonnummer achter, we nemen enkel contact op indien er een uitvaller is.

Ons online reserveringssysteem sluit 2 uur vóór de afvaart. Tot die tijd kun je zelf een sloep reserveren. Daarna is het online niet meer mogelijk om een sloep te reserveren.

Stuur een mail naar info@sloepverhuurvenlo.nl, met je gewenste slot, aantal sloepen en telefoonnummer, we zullen contact met opnemen indien er een sloep beschikbaar is/komt. Indien er geen contact met je opgenomen is, is er helaas geen sloep voor je beschikbaar.

Nee, tenzij je ter plaatse nog dingen wil bijboeken zoals bijvoorbeeld een arrangement voor tijdens of na het varen. Of bij het veroorzaken van schade.

Borg dient wel ter plaatse giraal (via betaalverzoek of pinbetaling) te worden voldaan, maar die krijg je in principe als er geen schade is binnen 5 werkdagen overgeboekt naar je rekening.

Je avontuur begint in het hart van Venlo, vanaf ons centraal verhuurpunt langs de Maas. Zodra je aan boord gaat, ben je klaar om de rivier en haar omliggende natuur te ontdekken.

Richting Noord of Zuid – Jouw Keuze

  • Noordwaarts varen richting Arcen. Geniet van uitgestrekte vergezichten en rustige natuurgebieden langs de oever.
  • Zuidwaarts de Maas afvaren richting Belfeld en ontdek charmante dorpjes en natuurgebieden langs de Maas

Meer informatie over het vaargebied klik hier.

We werken met verschillende tijdsloten, op die manier spreiden we de afvaartmomenten. Zo krijgt iedereen voldoende aandacht en tijd en duurt het minder lang voor je het water op kunt. Via ons online reserveringsysteem kun je een overzicht zien van alle specifieke afvaarttijden.

Wij hanteren een hoog- en een laagseizoen met de mogelijkheden van afvaart. Dit heeft te maken met hoe lang er voldoende daglicht is voor een veilige vaart.

Het gehele vaarseizoen loopt van 1 mei tot 30 september. Dit is weersafhankelijk dus dat kan per jaar een beetje wisselen.

Jazeker kan dat! Het is voor jong en oud leuk om te doen. Het hebben van zwemdiploma’s is niet verplicht, maar varen zonder diploma’s is wel altijd op eigen risico.

We hebben voor kinderen zwemvesten beschikbaar en we adviseren dan ook ten zeerste om deze zwemvesten te gebruiken. Ook als de kinderen wel zwemdiploma’s hebben. Veiligheid boven alles!

Wil je een zwemvest gebruiken,  geef het vantevoren aan in de reservering door het zwemvest als add-on te selecteren.

Ja, wij hebben gratis zwemvesten voor de kids. Veiligheid boven alles! We raden dan ook aan als kinderen geen zwemdiploma hebben om een zwemvest aan te trekken. Echter is het niet verplicht.

Wil je gebruik maken van deze zwemvesten? Bij het boeken is er de optie om een zwemvest als add-on te selecteren (klik het aantal zwemvesten aan die je nodig hebt). Ze liggen niet standaard op de sloep.

Enkel een kleine hondje is toegestaan (dient op je schoot passen). U dient een laken mee te nemen zodat de sloep en kussens schoon blijven. Indien de sloep vuil achtergelaten wordt (b.v. honden haren) worden de schoonmaakkosten met de borg verrekend.

Kom je toch met een huisdier dat te groot is dan moeten we je helaas weigeren en ben je de huur kwijt.

Dat mag! Zolang je de sloep netjes achterlaat is het geen enkel probleem. Je kunt je eigen eten en/of drinken meenemen of je boekt een drank/hapjes arrangement voor op de sloep. Een drank/hapjes arrangement voor op de sloep kan tijdens het online reserveren bijgeboekt worden.

Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld vóór of na je vaart nog een tafeltje te reserveren bij Restaurant. Organiseer je een bedrijfs- of teamuitje maak de dag compleet met een lunch, diner, borrel of feest. Stuur een mail naar info@sloepverhuurvenlo.nl voor de mogelijkheden.

Nee, het is niet toegestaan om te roken op de sloep. Mochten we na afloop schade van sigarettenpeuken in het meubilair vinden, dan wordt dit verrekend met je borg. 

Nee. Je neemt net als een bestuurder van een auto ook met een boot “gewoon” deel aan het verkeer. Daarvoor gelden dezelfde regels voor alcohol en andere middelen als in het verkeer op de weg. Er is dus een alcohollimiet ook achter het stuur van een sloep.

Ten alle tijden dient de kap open te zijn. De kap openen wordt gedaan door een medewerker van Sloepverhuur Venlo. Tijdens het varen is het niet toegestaan om de stand van de zonnekap te veranderen, aangezien de kap het zich kan beperken dit kan namelijk to gevaarlijke situaties leiden. Deze softkappen dienen enkel als afscherming voor buiten de verhuurmomenten

Een sloep is géén speedboot. Alle sloepen die wij verhuren voor op de Maas zijn te varen zonder vaarbewijs en hebben dezelfde snelheidsbeperking. Wij vragen daarnaast ook rekening te houden met andere recreanten op het water en de drijvende steigers. Ook een minder snelle boot kan veel deining veroorzaken.

Nee, de maximale capaciteit voor de sloep is 6 personen hierin worden kinderen meegerekend.

Borg en verzekeren

Ja, voor onze zekerheid vragen we een borg van € 200,-. Deze borg dien je giraal voor aanvang van de vaart te betalen, via een betaalverzoek of pin. Je kunt er ook voor kiezen een schadeverzekering af te sluiten en geen borg te betalen. Voor een hele huurperiode kost dit € 35,-. Je bent dan verzekerd tot een schadebedrag van maximaal €1.500,-.

Maak je geen schade en is de sloep netjes en schoon? Dan krijg je het borgbedrag terug, het verzekeringsbedrag uiteraard niet.

Een ongelukje zit in een klein hoekje. Tijdens het varen met een sloep kan er dan ook van alles gebeuren. Daarom vragen wij een borg. Veroorzaakte schade, verlies of ander letsel komen voor rekening van de huurder, waarbij de borg (of een deel ervan) het eigen risico (€ 200,-) dekt. 

Is gemaakte schade groter dan de borg dan wordt de rest van het schadebedrag alsnog op de huurder verhaalt.

Als je de sloep buitensporig vies terugbrengt, wordt er € 50,- van je borg ingehouden. 

Nee, niet standaard. Je kunt je hier apart voor verzekeren.

Sloepverhuur Venlo heeft de sloepen verzekerd. Dat wil zeggen voor schade die niet is veroorzaakt door de huurder.

Veroorzaak jij als huurder schade, dan komen deze kosten voor je eigen rekening. Wil je dit risico afkopen dan betaal je € 35,00 per gehuurde sloep. Je bent dan verzekerd bij ons tot € 1.500,-.

Maak je meer schade dan € 1.500,- dan komt dit alsnog voor je eigen rekening. Je WA-verzekering dekt deze schade nietIndien de schade is veroorzaakt door roekeloos varen of niet houden aan de vaarregels, dan zullen alle schadekosten voor rekening zijn van de huurder.

Annuleren of reserveren

Alleen als wij het niet verantwoord vinden om te varen, omdat het bijvoorbeeld heftig onweert dan zullen we de vaart niet door laten gaan. Wij kennen onze sloepen en de vaaromstandigheden hier op de Maas het beste dus wij zijn ook degene die beoordelen wat valt onder “onverantwoord”.
We baseren onze keuze hierin op het vooraf voorspelde weer van weeronline en op de dag zelf op de berichten van buienalarm. Hoor je niets van ons dan mag je er vanuit gaan dat de vaart door kan gaan.

Mocht er reden zijn voor ons om te annuleren dan zal alle correspondentie hierover via de e-mail plaatsvinden. Wij willen graag bijtijds informeren, maar in noodgevallen kan het voorkomen dat we kort voor afvaart contact opnemen over annulering.

Wil je echt “goed weer garantie”? Dan kun je het beste onze flexibele annulering afsluiten. Hier vind je daar alles over.

Dat is onze flexibele annuleringsverzekering. Met deze extra af te sluiten annuleringsverzekering kun je eenmalig tot 8:00 op de dag van afvaart nog annuleren zonder opgaaf van reden.

Je kan bijvoorbeeld bij ziekte of een mindere weersvoorspelling ervoor kiezen om niet te komen varen. Daarom noemen wij deze annulering onze “goed weer garantie”. Je kunt immers kort voor vertrek nog besluiten niet te gaan. Je ontvangt dan van ons het bedrag voor de huur van de sloep retour, uiteraard exclusief de kosten van de annuleringsverzekering.

Wil je een nieuwe datum reserveren in plaats van annuleren? Dan geldt dit als nieuwe boeking waarbij de huur verrekend wordt. De verzekering zal voor de nieuwe boeking opnieuw afgesloten moeten worden.

Aan het annuleren of het verplaatsen van je afvaart zitten bepaalde voorwaarden. We hebben natuurlijk een bepaald aantal sloepen en het zou zonde zijn als deze bezet gehouden worden en dan last-minute geannuleerd worden. Onder onze vaarwaarden lees je hier meer over.

Wil je de vrijheid hebben om te annuleren bij bijvoorbeeld regen of ziekte? Kies dan voor onze flexibele annulering. Hiermee mag je annuleren tot 8:00 op de dag van afvaart. Wil je verplaatsen, dan kan dat eenmalig. 

Neem je geen verzekering af dan geldt bij annulering/verplaatsing het volgende;

  • meer dan 48 uur voor afvaart kunt u gratis verplaatsen naar een ander moment, binnen 1 jaar vanaf huidig verhuurmoment.
  • minder dan 48 uur voor afvaart kun u niet meer verplaatsen en krijgt u geen tegenprestatie, uw reeds betaalde huur wordt niet terug geboekt.

Bereikbaarheid

Komt u met de fiets: U kunt uw fiets stallen in de fietsenrekken op de Maasboulevard.

Komt u met de auto (betaald parkeren): Q-Park Centrum Maasboulevard, Q-Park Roermondsepoort, Q-Park Maaswaard.

Komt u met de auto (niet betaald parkeren): Zoek een parkeerplek buiten de blauwe zone in Venlo of Blerick, echter dient u wel een stuk verder te lopen.

We verwelkomen je graag bij de Lage Loswal bij Restaurant De Werf.

Mocht er niemand achter de balie staan, dan kan het zijn dat zij met andere gasten bezig zijn. We willen je in dat geval vragen om te wachten totdat er een werknemer terugkeert.

Als je merkt dat je niet op tijd aanwezig kan zijn, stuur dan even een mail. Bent u meer dan een uur te laat dan kan het verhuur helaas niet door gaan en krijgt u ook geen geld terug.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Stuur ons dan gerust een berichtje! Kijk hiervoor op onze contactpagina.